Ski Resort
Divcibare Ski Resort
Početna stranaValjevske vestiPozitivaMladiKulturaSportBlogFoto danaNa kafici saAdresarKontakt
Pratite nas preko Facebook-a  Pratite nas na Twitteru  Rss
Divcibare Ski Resorr
KO NE BRINE O DECI, NE BRINE NI O BUDUĆNOSTI
četvrtak, 17 maj 2007 01:35

Počeli su Dani dečije kulture u Valjevu. Prava prilika da ovih dana mislimo o deci. Iz tog razloga pričali smo sa nekim ko to radi svaki dan - Vesnom Lazić, predsednicom udruženja Anđeli čuvari.

Ko su Anđeli čuvari i čime se bave?

Udruženje Anđeli čuvari su socio-humanitarna organizacija osnovana 9.12.2000.godine, koja ima zvanično 80 članova, od toga oko 40 aktivnih, a glavni korisnici su deca iz deficijentnih porodica, kao i samohrani roditelji. Od samog početka, kroz kreativnu radionicu Pinokio, intenzivno radimo sa decom iz socijalno ugroženih porodica, decom samohranih roditelja, koji naše usluge koriste potpuno besplatno. Ova deca borave u celodnevnom boravku zajedno sa decom iz kompletnih porodica. Za decu sa posebnim potrebama organizujemo korektivne radionice u poslepodnevnim časovima, i sa njima rade stručnjaci, naši članovi. Pored toga pomažemo im poklonima u vidu odeće, igračaka, pribora za crtanje, pisanje i slično.  Image
Ograničeni smo sredstvima i prostorom, i jako mi je žao što smo morali da zatvorimo Pinokio 2, jer Opština nije imala razumevanja da nam obezbedi hranu za decu. Nismo mogli finansijski da izdržimo. Posle skoro 3 godine, molbi, zahteva i praznih obećanja, nedavno smo uspeli da dobijemo, posredstvom SO Valjevo 29 besplatnih obroka od predškolske ustanove Milica Nožica, a mi smo se obavezali da im za uzvrat pomognemo u igračkama, loptama, priboru i slično.

Takođe, Anđeli čuvari, zahvaljujući donatorima iz Evrope, Voyageurs du Coeur (Francuska) Die Johanniter (Nemačka), Internationael Humanitet (Švedska), Lyons Geteborg (Švedska), Forum Sydy Udevalla (Švedska), pružaju pomoć ugroženom stanovništvu, kao i brojnim ustanovama. Mogu da kažem da smo do sada obezbedili 32 šlepera humanitarne pomoći u vrednosti oko 9 miliona evra. Največi deo te pomoći je završio u Valjevu, dobili su je bolnica, vrtići, društvo za celebralnu paralizu, udruženje multipliskleroze, pojedinici, 72 samohrane majke. Dosta pomažemo organizacijama invalida, jer u tim pomoćima ima dosta ortopedskih pomagala.

Ogromne donacije dolaze iz Evrope u Srbiju, a opet većina ljudi ne gleda blagonaklono na nevladine organizacije koje tu pomoć obezbeđuju,a sa druge strane odnos države i lokalnih vlasti prema ugroženim grupama, nije ni blizu kakav bi trebalo da bude. Kako to objašnjavate?

Ne pitajte. Ogromna sredstva dolaze sa zapada u zemlju, pa i u ovaj grad, a nama treba dve i po godine da dobijemo 29 obroka za ugroženu decu. Bilo mi je strašno kada su me na švedskoj televiziji pitali kako se borimo sa tim što, po informacijama koje oni imaju, u Srbiji ako ste član partije na vlasti dobro prolazite i imate podrsku bilo u biznisu, institucijama, pa čak i u humanitarnom radu. Iako svi znamo da je to istina, nisam mogla da im odgovorim, jer nisam htela da nas brukam. Rekla sam da se ne razumem u politiku,  nisam član nijedne stranke, a ako budem onda će to biti dečja stranka. Naredno pitanje je bilo još gore,- S obzirom da znamo kako ste puno doprineli svom gradu i svojoj zemlji, sigurno imate veliku podršku lokalne samouprave? I tu sam diplomatski odgovorila. Šta da im kažem? Da se naše vlasti ponašaju kao da je neko dužan da nam šalje tu pomoć. To čak i mediji retko objave, dešavalo se da nam neke lokalne televizije ne snime neka važna dešavanja sa obrazloženjem da to nije bitno. Kad sam bila u Švedskoj i videla sa koliko ljubavi šalju tu pomoć, sa koliko ljubavi utovaruju te šlepere satima, a to je užasno težak posao, nisam mogla da verujem. To je teško, preteško, mi ovde to ne bi ni mogli, bez pomoći štićenika valjevskog KP Doma, da istovarimo. Preduzeće Diva nam je puno pomoglo, jer nam je ustupilo jedan svoj magacin za skladištenje ove pomoći.

pinokio

Mi smo sa državom imali strašno iskustvo. Ja sam prva u Srbiji koja je nastradala  zbog PDV-a. Krajem januara 2004. godine stiže humanitarna pomoć i dešava se katastrofa. Kad je roba ocarinjena i istovarena carinici me obaveštavaju da mora da se plati 6000 EUR poreza, iako su mi dali sasvim suprotan odgovor kad sam ih pitala za to početkom januara. Čak sam i poslala zvaničan dopis ministarstvu na koji su mi odgovorili sa više od 4 meseca zakašnjenja. Nemac, predstavnik donatora je poludeo, on je urlao i nije mogao da veruje da im Srpske vlasti tražie da plate što su nam dali pomoć. Tek posle gotovo 6 meseci smo se izborili da nam dozvole da podelimo pomoć, zahvaljujući medijima koji su nas podržali, pa čak i patrijarhu Pavlu. Deo slatkiša za decu su pojeli miševi, zimska garderoba je zakasnila jer je bio jul, a najgore mi je da je jedna bolesnica umrla ne dočekavši specijalni bolnički krevet koji smo joj obećali. U toj pošiljci je bilo dosta proteza i pomagala za invalide. Na kraju svega, morala sam da platim kaznu od 62 000 dinara. Ne znam zašto sam to uradila, bolje da sam nešto kupila našoj deci. Žao mi je tih para, iako ih je dala jedna firma iz Beograda, sad kad razmislim, više bih volela da sam otišla u zatvor.

Kakav je generalno položaj dece u Valjevu, dece iz ugroženih porodica, dece sa posebnim potrebama?

Katastrofa. Obdaništa prebukirana, nedostaje bar još 3 objekta, mnogo roditelja dolazi i kod nas, ali nemamo gde da primimo njihovu decu. Ja sam nudila opštiniskim vlastima da oni obezbede neki prostor za još jedan vrtić i platu bar za jednu vaspitačicu, a da Anđeli čuvari sve kompletno opreme , ali nisu imali razumevanja. Sa prošlim vlastima imali smo neke dogovore, oni su imali više sluha, ali posle izbora sve je to palo u vodu.

pinokio

Što se dece sa posebnim potrebama tiče, jako je loša situacija. Kada nam je u poseti bila Keti Anderson iz Švedske, konstatovala je da u Valjevu,  kao da uopšte nema invalida. Nigde ne možete videti invalida, niko ne gura dete u invalidskim kolicima. Istina je da se ljudi stide da izađu na ulicu, bolesnu decu drže daleko od očiju sveta. Dosta smo radili na terenu i svega smo se nagledali. Koliko ljudi živi u teškim uslovima, koliko bolesne dece, to je strašno. Do sada smo obezbedili 7 dečjih proteza za decu bez rukice ili nogice iz siromašnih porodica, uz pomoć donatora i doktora Peđe Živanovića. Dajemo pelene za decu i odrasle, pomažemo im da poboljšaju uslove života, mnogi nemaju pristojan krevet, a kamoli šta drugo.

Kada je reč o sadržajima u gradu, namenjim deci i mladima, utisak je da ih skoro i nema, ili je to vrlo sporadično. Mi smo krenuli u projekat realizacije Kuće mladih, koji je namenjen deci od jaslica pa do punoletstva, sa mnogo različitih sadržaja kao što su pozorište, biblioteka, internet centar, zabavni park, ali ovaj projekta, koji finansira Forum Sydy iz Švedske ima svoju dinamiku. Prvo ide priprema dokumentacije, studijska putovanja, obuka stručnjaka, a izgradnja kreće tek 2008. godine. Mi se trudimo iz tog razloga, da sa decom sa kojom radimo učestvujemo na različitim manifestacijama. Imali smo zapažen uspeh na manifestaciji Živeti zajedno, 17 naših radova je ušlo u prvih 120 u konkurenciji od 45000 radova iz cele Srbije, a jedan u prvih 10 nagrađenih radova. Za uskršnje praznike išli smo u Beograd, grupa dece bez roditelja i dece sa posebnim potrebama, oslikavali ispred Saborne crkve jaja, a zatim imali prijem u Belom dvoru, gde smo dobili i lepe poklone. Za Dan planete zemlje vodili smo decu u Beograd, imali smo 4 tačke u programu koji se odvijao u Knez Mihajlovoj. Sva deca, starija iz kreativne radionice Pinokio i naši aktivisti iz nižih razreda osnovnih škola, su bila u žutim majicama i tako slatki, da su njihove fotografije objavili u skoro svim dnevnim novinama u Srbiji.

Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google YahooWebSzenario

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Previous Sledeća
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
BIOSKOP 85 od 10 - 16. oktobra 2019.
DORA I IZGUBLJENI ZLATNI GRAD, titlovano10. i 11. oktobar u 17.30h12. i 13. oktobar u 15.30h...
Detaljnije o programu
UKRAĐENA LIČNOS' U VALJEVU
Centru za kulturu 22.oktobra u 20h Milan Lane Gutović neponovljivi je komičar i proslavljeni glumac...
Bioskop 85 repertoar - izmena
Zbog velikog interesovanja, film Džoker biće na repertoaru i od 17-23.oktobra! Film Rambo - do posl...
Detaljnije o programu
PRAVDO, KRIVA SI PRAVDO, KRIVA SI
Pozivamo Vas na program "Pravdo, kriva si", u utorak, 22. oktobra, u 19 časova , kada ćemo u sali Va...

Valjevo - Lajkovac - Beograd
05;  06;  07;  08;  09;  10;  11.15;  12;  14.15;  15.45;  18;

Valjevo - Ub - Beograd
05.30;  06.45;  7.45;  09; 10;  12.30;  13.30;  14.30;  16; 17;  16.50;  18;  19;